Cleopatra

Här får ni en smink tutorial på Cleopatra
Perfekt till halloween. Ni kan u kombinera andra färger om ni vill vara något annat.

Let go:


1. Jag började med att göra mina ögonbryna mörka.
använder sedan en hudfärgad ögonskugga först på sen en vit ögonskugga som inte ska vara så glittrig.


2. Det här steget kan ta tid!
Ni tar en svart kaja och ritar exakt där linjen på ögonglooben börjar.
på slutet gör ni en enkel vinge uppåt.  Sträcket behövs ej vara perfekt eftersom vi ska blenda ut det senare


3. Ni blender ut det svarta och om ni vill ha en liten hårdare look lägg på ögonskugga på de svarta för att få de håra looken. Direkt efter lägger jag på en gul/guldig ögonskugga.

4. Jag använde mig av en eyeliner från Loreal.
Jag gör en vinge och avslutar exakt där första vingen avslutar.. det här ger en snygg look.



5. Använder mig utan en kolsvart kajal under vattenlinjen och utanför. och blendar ihop med vingen.



6. För att lägga på de lilla extra använder jag mig av  ögonfransar är från dependen. Sjukt snygga!



Resultat:
 
Anonym
2013-11-06 @ 17:29:52

Snyggt och kreativt! Gillar dina sminkningar gumman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0